i made this from www.myflashfetish.com

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Selasa, 31 Mei 2011

Pengalaman Pertamaku Di hospital...huhu

Em....lama juga tak tulis apa2 kat blog niii....sibuk saja memanjang (entahlah apa yg dsibukkan)......

SPM habis dah ,

tp malas betul lah nak hadap laptop nii (padahal lps exam menghadap laptop saja memanjang...hehehehe :p)... tp sekarang lega lah sdh sbb DAH HABIS SPM!!!! Huhu...tinggal nak sedia kan air mata je lagi untuk ambik result nanti .... entahlah macam mana result yg saya dapat..... harap2 air mata kegembiraan n kesyukuran yg mengalir nanti.....amin....Hampir setiap hari saya terkenangkan result saya nanti....susah n gundahnya hatiku sehingga tak senang duduk n berdiri di buatnye ... kadang2 sampai timbul rasa rindu dgn kertas jawapan tu...alangkah baik nya kalau saya dapat berjumpa dgnnya (heheheh......maksudnya kalau boleh tukar jawapan hahaha) ... namun apakan daya..... kami telah tpisah ....harapan ku agar dia selamat bersama kekasih barunya (pemeriksa kertas ...)....semoga kekasihnya itu dapat menilai dia dgn baik n bertolak ansur...dan ..membantunya bila perlu....amin...

Tak sampai pun sebulan cuti slepas SPM...... kena pergi PLKN lagi...em...... tp baik juga drpd menjalani proses “tumbuh n besar” yg tak terkawal.....hehehheeh.

Tapi yg sedihnya ... saya seorg jerr yg dapatPLKN panggilan Pertama dalam geng saya........takde lah geng sekepala nii.... harap2 nanti kat sana saya dptlah kawan baru.....tp risau juga kalau tak dpt biasakan diri...dahlah saya niii org yg pemalu (yelah tu....hehehhe) ..kalau jumpa org yg tidak di kenali.....lagilah saya malu2 kucing kalah kucing oleh saya...... hahahah . Harap2lah saya dapat btemu dgn org yg sporting.......


Lucu juga saya nii kan....mana tak nyeer ... saya dah dpt tahu yg saya tpilih utk PLKN tp saya buat bodoh sajerrr......smpai my mum pun tak tau...bkan apa my mum niii dah buat plan bnyak utk saya selepas saya spm ...em....saya ok jerr.....saya tak lah bg tau my mum sebb mum saya nii jenis yg ...macam mana nak cakap ah....sensetive.....mungkin....lagi2 dlm family saya....tinggal kami 3 beradik jerr lagi yg jadi harapan ..... mana tak nyerr kami 3 org lah yg masih belajar.....em...akak saya tu....dh konvo dh....heheh .... kerna dia konvo lah for the first time saya menyaksikan majlis konvokesyen....membara semangat saya nak jd macam dia ...naik pentas...best!!!!

bebalik kpd cerita....sehari sebelum surat pmberitahuan sampai ...my mum ada cakap yg saya tak mungkin dapat PLKN sebb saya nii aktiflah...n so on....akak saya apa lagi ketawa dia dlm hati dia ...mana kan tdak nyerr dah dapat dah...hahahahah....esoknye adalah kawan saya hntar sms ....sekali saya baca...huuuu...nasib baik panggilan PERTAMA!!!! Hahahah......lpas tu mak saya pula balik dr pejbat bawa surat PLKN.....hahhaah pada hari yg sama....jd tak lah saya susah hati nak bagi tau...surat sendiri datang to my mum...hahahah


Bila teringatkan PLKN niii macam2 dlm pikiran....boleh kerr???....tahan ker???...tp bila fikir balik macam tak biasa...selama nii p kem..ok jerr...tak de pun masalah....ok think positif.....suatu hari tu saya p buat medical check up....with my mum...for the first time ever in my life......yg lucunya...saya tak mandi pun nak p buat pemeriksaan nii..pakai minyak wangi jerr banyak2 hahahahah (jgn kasi tau org lain yerr..hjehhe)..mana tak nyer..takut ketinggalan n ramai org kat hospital....

time kat hospital...nurse suruh saya p ke makmal topology kalau saya tak salah...trus saya tergemam...mana tak nyerr dlm pikiran saya “alamak takkan nak buat pemeriksaan darah kot...kena suntik..darah di sedut...tak dapat dibayangkan...hhehesaya tak pernah ambil darah...jd saya p lah ke sana seorg diri meninggalkan my mum dgn doctor nya......sekali saya tiba ke makmal nama saya di panggil...di baginya saya botol kosong...dlm fikiran saya “oww...nak ambik ujian urin (air kencing)”..yg tak tahu malunya saya tnya kat nurse tu..”kalau tak nak keluar macam mana??”hahhaha ..nurse pun cakap”mesti jugak”...bepikir saya.....selepas tu..boleh2 saya buat lawak lg hntar botol tu kat kaunter depan...ish3......saya apa lagi cover linelah hahahah......

lpas tu saya d panggil ke bilik pemeriksaan ...yg baik nya pembantu doctor tu sruh saya buka kaca mata....n suruh saya baca huruf pd skrin....dah lah saya nii rabun jauh ... disuruh lagi baca yg jauh2..langsung tak Nampak...yg nmpak muka doctor dgn skrin putih hahahah.......kemudian saya d srh buat temu janji dgn doctor .....n hairan nurse kat sana tu..kata buat medical check up tp bawa ubat penuh2 tangan...hahahaa..mesti dorang kat sana time tu ckp "banyak nii penyakitnya.."..hahahah...tak de lah saya bawa ubat mak saya..banyak....penuh tangan saya.....


Esok nyerr...saya p hospital utk temu janji.....yg lucu lagi....boleh2 saya yg dtg jam 2.15 pm dpanggil dulu.....apa lagi semua mliat saya dgn pandangan yg tajam...menakutkan...n yg pling menakutkan ialah seorg budak niii... dia dtg jam 1.30 pm .....45 min lebih awal drpd saya..tp saya buat bodoh sajerr...dah kena panggil nak buat apa..masuk jerr lah...time saya masuk boleh2 doktor tu marah2 ...nak jatuh jantung..ingat marah saya...rupanya dia marah sbb ada pakcik tu buat medical check up nak jd sekuariti....tp doctor ckp tak layak.....tp pakcik nii...nak juga keja...umur dh lah hambir 75 thn...ada hati nak jd sekuariti.....kalau dia jd pengawal saya.....tak selamat rasanya..hahahah


Yang saya marah nii...boleh2 doktor tu tulis saya nii long sightedness..elo!!! saya nii rabun jauh ...short sightedness bukan rabun dekat...argh!!! dah lah time kat rmah baru saya perasan...tak peee mungkin dia keliru sbb tekanan dgn pakcik td..hahah ...kalau saya....saya pun tekanan juga..hahhaha.,.mak cik saya srh saya jmpa balik tp saya malas ..... ketika saya tau yg doctor tu salah tulis...saya apa lagi..kalau saya jmpa balik doctor nii...saya mau bg explanation kat dia tentang beza long sidhtedness , short sightedness , rabun dekat n rabun jauh.....siap buka buku bio n science (dwibahsa lagi......)...hahahhaha


Bila cakap pasal hospital...saya teringat ketika saya di Sabah Medical Centre.....boleh2 ada seorg nurse nii panggi saya ..”Pak Cik tumpang lalu..”...oh noo..please lah...me ..pak cik....still young ok.....still 17 ok....hbis saya d ketawakan oleh family saya yg lain...keesokkan harinya saya d sana ... nurse tu tunduk jerr kepalanya....hahha mungkin dia malu sbb panggil org yg lbh muda drpad dia Pak cik.....tp malulah lagi aku..hahha...but..its ok...everyone was smile n laughed together....it was embarrassing but funny..hahhahha

Ok lah samapai sini dululah.....nanti saya tulis lagi...pasal majlis dinner kelas saya best...heheheh

0 comments: