i made this from www.myflashfetish.com

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Selasa, 31 Mei 2011

IPG..huhuhuh

salam...........

Argh!!! Malam niii agak stressSssSSSssss.......

Betul kata org..... bila sambung pelajaran kat U memang senang .....
tp nak dapat masuk U tu yg susah.....

inilah saat yg agak mencabar diriku sebagai insan yg ingin menuntut ilmu di menara gading ....
Sememangnya hatiku gundah!!

Aku cuba untuk menenangkan hatiku..........
Baru2 nii dpt tawaran IPG (Institut Pengajian Guru)
Saya dapat IPG Batu Lintang Sarawak......huhuhuh

PERGI atau TIDAK ???

Soalan yg perluku jawab dgn kadar segera......
walaupun ku tahu akan perkara ni tapi ku diamkan agar dpt ku telitikan .......
namun perkara makin rumit.......
Pabila guru2 ku mgetahui aku mdapat tawaran ke IPG.....
Semua bkata "pergilah.......ramai yg mahu masuk IPG"
Adakah aku salah satu drpdnya????
adakah aku sememangnya mahu sambung pelajaranku ke IPG?????

Bukan diriku merendahkan profesion perguruan tp............

MINAT atau KERJAYA????

sememangnya aku masih ingin mencapai cita2ku untuk mceburi dunia perubatan.......
ada mengatakan .... "result SPM mu tak hebat sangat"..
Ya aku tau...tp adakah itu satu alasan bagiku memadamkan cita2ku dari dlm diriku????

Tatkala menerima result SPM yg Kurang memberansangkan bagiku.......
Azam n Niat telah ku Ukir didalam diriku untuk mengubah personalitiku....
mengubah cara hidup ku......menetapkan cita2ku......mengubah strategi ku......
demi mengajar cita2ku.....setelah aku kecundang pada cubaan pertamaku.....
adakah hnya pd cubaan pertama yg ku lakukan pd usia yg mentah menentukan bahawa aku gagal selama2nya????
adakah salah bagiku meneruskan pemburuanku memburu cita2ku???

MEDICAL field or EDUCATION field???
Tiada niatku mengatakan bahawa pendidik bukan kerjaya yg baik.......
pendidik memang kerjaya yg tjamin n menarik.......
kerna tanpa pendidik tiadalah manusia dipanggil doktor.....polis....bomba...kerani...CEO...PM...

namun......

adakah sanggup aku bangun setiap pagi .......
pergi bkrja dengan hati yg tpaksa????

tatkala aku mjd pndidik ....ku ajar anak muda........
ku ungkapkan "Belajar rajin2......kejar cita2......buat sungguh2....jgn putus asa......tanamkan azam..."
adakah layak aku???

sedangkan aku sendiri tdak serius dlm belajar.......(kurang)...
sedangkan cita2ku dlm bidang medic tdak tercapai .......tp aku mengajar mereka (yg bcita2 dlm bidang perubatan) merealisasikan cita2 mereka???
adakah aku mbuat dgn bersungguh2??? n kalau tdak adakah perlu aku berputus asa???
adakah aku layak mjd seorg pndidik???
sedangkan aku sendiri tdak berminta mjd pndidik......n kurang kelayakan mjd pndidik...

Pendidik hnya perlu mgajar subjek d kelas saja????

bagi saya tdak.....merekalah idola.....merekalah pedoman.....merekalah inspirasi...merekalah catalyst...merekalah semangat......
adakah aku boleh ??? sdgkan aku gagal menjadi salah satu drpdnya kerna aku tdak mencapai buruanku (cita-cita).....

REZEKI???

ya sememnagnya tawaran nii satu rezeki bagiku.......
tp...bukan niatku tdak bsyukur tp.........
aku mpunyai target ku sendiri..... target ingin ku capai setelah sedar drpd pgajaran...
ku anggap rezeki kali nii .... sbagai satu ujian bagiku...ujianku dlm membuat keputusan....dlm menentukan hala tuju hidupku......PASTI ADA HIKMAH DISEBALIKNYA......

oklah cukup luahan perasaan utk hari niii ....

0 comments: